Beter Bed Holding

Jaarverslag 2015

Consumenten

Gezondheid en veiligheid klanten

De gezondheid en tevredenheid van de klanten van de diverse winkelformules van Beter Bed Holding is het uitgangspunt voor het beleid en handelen van de onderneming. Het doel is dat in 2016 80% van de matrassen in het totale assortiment en bij alle formules van Beter Bed Holding getest en gecertificeerd is. In 2015 is 83% van de omzet aan matrassen getest op schadelijke stoffen en gecertificeerd. De doelstelling zal verder worden aangescherpt.

Om het proces van testen en certificering verder te professionaliseren en de betrouwbaarheid van de uitkomst te vergroten, heeft Beter Bed Holding een contract afgesloten met TÜV Saarland.

Klanttevredenheid

In Duitsland is de kwaliteit van de service bij Matratzen Concord door TÜV Saarland getest. De keuringsdienst heeft consumenten gevraagd de service te waarderen. Met een score van 1,9 (GUT) is Matratzen Concord als beste winkel in de sector van slaapmeubilair naar voren gekomen.

In Nederland wordt klanttevredenheid sinds medio 2014 gemeten met de Net Promotor Score (NPS), waarbij klanten gevraagd wordt de service van Beter Bed te beoordelen. Ook worden zij uitgenodigd hun bevindingen in korte reviews kenbaar te maken.

Beter Bed Holding hecht zeer veel waarde aan eerlijke communicatie in het verkoopproces. Goed gemotiveerd en getraind personeel geeft deskundig advies. Ook de uitstraling van de winkels, de goede prijs-kwaliteitverhouding, de service en garanties worden door de klant bijzonder gewaardeerd.

In Nederland is de onderneming er ook in 2015 in geslaagd haar service op hoog niveau te houden. Meer dan 98% van de leveringen heeft in één keer en naar tevredenheid van de klant plaatsgevonden. Verpakkingsmaterialen worden na levering meegenomen en tegen een kleine vergoeding worden oude matrassen ingenomen en gerecycleerd door Van Gansewinkel.